Zamieszczone przez aro333
[O1] Jak prawidłowo powinno działać ASR?
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Krzycho-63Zamieszczone przez wesolASR zdejmuje tylko jakby noge z gazu do momentu az nie bedzie roznicy w predkosci miedzy kołami czyli nie bedzie uślizgu. Tyle jego zadania. Zadnego hamowania hamulcami nie ma. To juz zadanie dla ESP.
http://bluesbreaker.w.interia.pl/asr.htmlG4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
aro333, to tak aby juz nie mylić tych systemów i wiedzieć który za co odpowiada:
ABS - (Anti Block System) Uniemożliwia blokadę kól poczas hamowania. System pozwala na sterowanie autem podczas procesu hamowania.
ASR - (Anti Slip Regulation). System kontroli trakcji. Umożliwia ruszanie autem na śliskich nawierzchniach i zapobiega wpadaniu kół napędzanych w poślisg. Działa poprzez redukcję momentu obrotowego przekazywanego na koła napędzane.
EBV - Jest to elektroniczny korektor siły hamowania.
EDS - Jak powyżej napisał Norfeusz, jest to elektroniczna blokada mechanizmu
róznicowego. Odpowiada za przekazanie momentu obrotowego na inne koła podczas gdy jedno lub wiecej straci przyczeponośc (Moment obrotowy z kół które utraciły przyczepnośc przekazywany jest na te które w tej chwili te przyczeponość posiadają).
EBA - (Electronic Brake Asist) Asystent siły hamowania. W sytuacji gdy kieorwca nagle, ale nie z pełna siłą naciśnie na peedał hamulca, system odczytuje to jaka hamowanie awaryjne i zwieksza do wartości max. ciśnienie w układzie hamulcowym aby uczynić hamowanie jak najbardziej skutecznym.
ESP - (Electronic Stability Program) - System kontroli stabiloności (mylony często z kontrolą trakcji, czyli ASR). Zapobiga poślizgom nad i pod sterownym podczas jazdy auta. Działa poprzez przyhamowywanie odpowiednich kół samochodu tak aby podczas wystąpienia poślizgu sprowadzic auto na porządany tor jazdy i zapobiec jego wypadnięciu poza ten tor.
To tak w wielkim skrócie. Myslże, że sie przyda.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
wesol, systemy mają wspomagać kierowcę a nie go zastępować. Ich działanie jest dostosowane do pewnych warunków jakie występują na drodze.
Dlatego podczas wyjeżdżania z zaspy zaleca się wyłączenie ASR ponieważ "dusi silnik" i hamuje koła, które szybciej się obracają co utrudnia wyjazd z zaspy.
Układ ABS na lodzie "głupieje". Można powiedzieć, że dopiero ESP rozwiązuje większość problemów. Dlatego w UE wprowadzono obowiązek montowania systemu ESP bez wyłącznika.
Należy zaznaczyć, że ASR nie występuje osobno tylko razem z ABS.
W poście powyżej można sprawdzić jakie systemy występują razem.Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
-
richi9, bo system ASR nie powstał po to aby pomagać przy wyjeździe zakopanego już auta. NIe poprawia on rónież "dzielności" auta w terenie czy podczas jazdy w głebokim sniegu czy błocie, bo nie taki jest jego cel. Natmiast powstał on po to, aby wspomagać ruszanie na śliskiej nawierzchni.
Stań np. na ośnieżonej górce i rusz z włączonym systemem ASR. Nastepnie zrób to samo, ale z wyłaczonym ASR. Różnicę odczujesz na 100%.Czarny Elegance
Komentarz
-
Komentarz